Kis magyar Dakar

Posted on Posted in gondolkodom
 
… és akkor a magyarok elmentek Dakarba. Vagyis idén Dél-Amerikába, mert ugye ott van Dakar. Eddig teccik érteni?
 
A szervezők össze-vissza rövidítgették-törölték a távokat, a versenyzők szívták a fogukat, de mentek. Estek kifelé a nagyok, és a “surranópályán” Palik Laci odajutott, hogy top10-es eredményt érjen el. Aki egy kicsit is ért a profi autóversenyzéshez tudhatja, ez mekkora fantasztikus eredmény egy nem gyári csapattól. Közben a másik “nagy” magyar egység, Szalay Balázzsal egy szakaszról – a szervezők döntése miatt – lejött az egyik szakaszról, amiért kapott 2 óra büntetést. Fú, mindenki fel volt háborodva, élen Baluval, ki is könyörögték, hogy eltöröljék a büntit. Dejó, örültünk, így volt rá sansz, hogy akár ők is beférjenek a 15-20 körüli helyre, ami fantasztikus eredmény szintén.
 
Csütörtökön egy irgalmatlanul nehéz szakaszt fogtak ki a pilóták. Jellemző, hogy a több, mint 120 autóból csak 30 tudta teljesíteni a távot, a többiek küzdöttek a homokkal. Palikék is beragadtak, annyi autó rohadt le a közelükben, hogy csak nagyon nehezen tudtak volna tovább menni – DE tovább tudtak volna menni, és (szerény számításaim szerint olyan 7-8 óra plusszal) beértek volna a táborba. A szervezők azonban, arra hivatkozva, hogy sötétedik, és nem akarják kitenni a versenyzőket mindenféle veszélyeknek, letereltek mindenkit a dűnékről, és közúton mentek be a táborba. Időnek átlagot kapott mindenki (pontosabban a legrosszabb, még beért autó idejéhez adtak hozzá 1 óra büntit), és azt írták jóvá a versenyzőknek. Többen azonban (köztük Palik is) nem akartak lemenni a pályáról, tartva az esetleges komolyabb büntetéstől, és küzdeni akartak (a klasszikus Dakaron simán lehetett éjszaka is menni ….) Beértek, megkapták a büntetést, mindenki elkönyvelte, Laciék még mindig nagyon jó helyen (12) álltak.
 
Azonban érkezett egy írásbeli beadvány, az egyik célba ért versenyzőtől, aki kifogásolta, hogy kevés a büntetés a többieknek. A szervezők összeültek, és módosítottak : akiket a szervezők döntése miatt lehoztak a pályáról, tovább büntették, még 12 órával. Borult az egész sorrend, igen Palik Laciék is hátrakerültek, nem is kicsit, 21-ik hely. Az addig nagyszerű kaminos egység (vezették a kategóriájukat, összetettben 11) is jóval hátrább került.
 
Akkor most a “finom” kis magyaros csavar. Lehet találgatni, ki írta a beadványt …..
 
…. igen, egy másik magyar. Balu. (és most nem kell azzal jönni, hogy több pilóta is aláírta, ez nem érdekes, az eredeti ötlet Balué volt) Így, hogy megkapták Palikék a büntit, Szalaynak majdnem sikerült beelőzni. A végeredmény : Palik 21, Szalay 22.
 
Nem tudom felfogni. Értem én, hogy egyéni érdek, meg a szponzornak sem mindegy, hogy a legjobb magyar egységet, vagy csak a második legjobb magyar egységet fizeti, de … ez a Palik top10-es helye olyan hír-és szponzorértékű lehetett volna, ami minden, a tereprallye sportban szereplő magyar egységnek jót tett volna. Lehet fikázni Palikot, utálni, etc, etc, de amit ez az ürge letett az asztalra autóvezetés címszóval az elmult években, az nem kis dolog. Jelenleg a legismertebb magyar pilóta, aki lehet, hogy nem a legtehetségesebb, de a kitartása és a szorgalma példaértékű. Egy ember, aki megvalósította az álmait. Inkább ezt kellene nézni.
 
… szóval a magyarok elmentek Dakarba – és bemutatkoztak ott is.

4 thoughts on “Kis magyar Dakar

  1. Nem értek egyet a dologgal, az hogy ki irta a bedványt kevéssé számit, a lényeg, hogy a szervezők nem az első vitatható döntést hozták a futam alatt, (a második vagy harmadik napon a motoros mezőnyre ráengedték a kamionokat pl.) és a ne tegyük ki veszélynek őket duma is rossz. Ha beavatkoznak a verseny menetébe, akkor legyen valami elképzelésük. De szerintem simán hagyni kellett volna kint a mezőnyt, aki nem ér be másnap reggel rajtig az kiesett, és kész.

  2. Én nem akarom elhinni, hogy ez történt. Én a hangját, a képét és semmijét nem bírom ennek a paliknak, de ha a szalayék ezt csinálták akkor dögöljenek meg, ottahol vannak.

  3. TLoF : igen, valóban az lett volna a legjobb megoldás, ha azokat, akik küzdeni akartak, engedik még küzdeni. Másrészt persze arra is gondolhattak, ha még bentragad éjszakára 30-40 autó, azokért lehet menni másnap “menteni”. Nagyon furcsa Dakar volt ez, remélem, a jövőre jobban sikerül majd.

  4. Alapvetően én azt nem nagyon értem, hogy egy 50 körüli családos ember, akinek otthon van a terhes felesége miért bohóckodik és teszi kockára az életeét a sivatagban. A másik amit nem nagyon értek, hogy szép dolog az autóverseny, de ezért miért kell szétcseszni az élővilágot batár kamionokkal és motorokkal. Mert nagyon vagány dolog ez, csak sokan elfelejtik, hogy a sivatagnak és a hegyvidéknek különösen érzékeny élővilága van, ami nem érzi túl jól magát, mikor a 4 tonnás kamion végigmegy rajta… A harmadik dolog csak annyiban szánalmas, és ezzel teljesen egyetértek, hogy miért magyarnak kell a másik magyart bemártani. És végül: tényleg nem értek az autóversenyzéshez, de miért akkora király dolog bármilyen versenyen 12. helyet elérni? Valaki emlékezni fog erre? Nálam a 3. helyig tart a mezőny.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.